niedziela, 15 listopada 2015

Czy jestem głupsza dlatego, że wolę komedie od teatru? Am I stupid because I prefer comedies to theatre?

 Często spotykam się z opinią, że jako człowiek inteligentny i obyty z kulturą powinnam czytać książki i oglądać filmy/spektakle trudne i ciężkie do zrozumienia. Czasem wolę się nie przyznawać, że nie lubię poezji i wolę powieści kryminalne. W wolnym czasie oglądam seriale i komedie, chociaż interesują mnie też niektóre filmy o tematyce historycznej. Czy jestem dziwna? A może głupsza? Bo jako humanistka powinnam się zaczytywać poezją i powieściami, których język jest archaiczny... Taka jest opinia niektórych. Nie zgadzam się z nią, ponieważ uważam, że aby czytanie było dla nas rozrywką powinniśmy wybierać to co lubimy. Nie zmienia to faktu, że chcę przeczytać kilka trudniejszych i bardziej ambitnych książek. Ale właśnie słowo "chcieć" jest tu najważniejsze. Jeśli to ja sama decyduję się na takie książki/filmy/spektakle to jest to dla mnie zrozumiałe, ale dlaczego ktoś mówi mi co powinnam czytać tylko z racji tego, że jestem w klasie polonistycznej?


I often hear such an opinion that as an intelligent person who knows something about the culture, I should read books and watch films/performances which are difficult to understand. Sometimes I prefer not to admit that I do not like poetry and I read crime stories. In my free time I watch series or comedies, but I  am also interested in history films. Am I weird? Or maybe stupid? Because as a student of literature class I should only read poetry and novel which are written in an archaic language. That is the opinion of some people... I don't agree with it, because I think if we want reading to be an entertainment we should choose such things to read/watch we are interested in. It doesn't change the fact I want to read some more sophisticated books. But the words "I want read it" are very important here. If I can choose such  books/films/plays/ it is OK and I understand it. It makes sense. But why anybody wants to tell me what I should read just because I am in an literature class?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz